Administratie- en Belastingadviesbureau Peter Guyt is in 1951 opgericht en was sinds 1968 gehuisvest aan de Boulevard in Katwijk aan Zee. Sinds 1 januari 2008 is het kantoor gevestigd aan de Voorstraat 94A in Katwijk aan Zee.
Ons kantoor is lid van de Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen (NOAB) en van het Register Belastingadviseurs (RB). Hiermee staan wij garant voor kwaliteit en vakbekwaamheid plus ondersteuning door specialisten waar dat in het belang is van de cliënt. Maar de belangrijkste basis voor een goede en langdurige samenwerking is vertrouwen.
Met een toegewijd team helpen wij ondernemers in het midden- en kleinbedrijf met de totale verzorging van hun financiële- en salarisadministratie en hun belastingaangiften. Wij vinden het belangrijk om te werken volgens duidelijke principes, willen de klant merkbaar meer bieden dan deskundigheid op administratief en fiscaal terrein door oprechte aandacht en weloverwogen advisering.
Bij Administratie- en Belastingadviesbureau Peter Guyt draait het om de klant. Daarom wordt iedere klant gekoppeld aan een van onze deskundige medewerkers. Voor u wel zo prettig. U weet met wie u te maken heeft en onze medewerker weet precies wat uw bedrijf nodig heeft. Dat werkt prettig voor beide partijen.
Ik ben Peter Guijt. Ik ben sinds 1 januari 2001 belastingconsulent/directeur bij Administratie- & Belastingadviesbureau Peter Guyt. Daarvoor was ik een kleine tien jaar werkzaam bij de voorganger van ons kantoor, Accountantskantoor De Witte. Mijn carrière ben ik gestart in 1978 bij Ernst & Young Accountants in Den Haag.
Klanten krijgen met mij te maken als zij binnenkomen als nieuwe klant, als er belangrijke zaken moeten worden besproken zoals de jaarrekening, financiële planning of automatisering, voor adviezen op financieel of fiscaal terrein maar ook voor een praatje of gewoon een vraag via de telefoon. Ik vind het belangrijk om onze klanten te ontzorgen maar ook een vertrouwensrelatie met hen op te bouwen en mee te denken met hun bedrijf. Ik werk op maandag en donderdag van 08:00 tot 17:15 uur en op dinsdag, woensdag en vrijdag van 08:00 tot 12:30 uur.
Hallo, ik ben Ronald van Duijn. Ik werk bij Administratie- & Belastingadviesbureau Peter Guyt sinds 1 januari 2011 en mijn functie is Algemeen medewerker. Momenteel ben ik gestart met de studie voor Register Belasting Consulent. Klanten voor wie ik de jaarrekening en de belastingaangiften verzorg krijgen met mij te maken als zij de administratie aanleveren of gaan werken met het online boekhoudprogramma Asperion. Ik vind het belangrijk dat we administratie leuk en makkelijk kunnen maken voor klanten door middel van automatisering en slimme oplossingen.
Ik werk op maandag t/m donderdag van 08:00 tot 17:00 uur en op vrijdag tot 14:00 uur.
Ik ben Sandy Kroon en ben sinds 1997 werkzaam bij Administratie- & Belastingadviesbureau Peter Guyt. Ik werk op maandag t/m woensdag van 09:00 tot 15:00 uur als secretaresse op kantoor. Mijn werkzaamheden zijn het verzorgen van de post, het aannemen van de telefoon, maar ik verricht ook administratieve werkzaamheden. En als u op bezoek komt zorg ik voor uw kopje koffie of thee.
Ik ben getrouwd met Jan en samen hebben wij vier kinderen.
Ik ben Esther Houwaart en werkzaam bij Administratie- & Belastingadviesbureau Peter Guyt sinds 1 januari 2006 als administratief medewerkster. De volgende werkzaamheden behoren tot mijn functie: het invoeren van uw administratie, aangifte omzetbelasting, het maken van jaarrekeningen, aangifte inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting. Ik streef er zoveel mogelijk naar, om aan de wensen van de klant te voldoen, zo netjes mogelijk te werken en alle aangiften en stukken op tijd af te ronden.
Ik werk als administratie/fiscaal medewerkster op maandag t/m woensdag van 08:00 tot 17:15 uur en als secretaresse op donderdag van 08:00 tot 17:15 uur en vrijdag van 08:00 tot 12:00 uur
Hallo, ik ben Anita Oudshoorn. Ik werk sinds november 1997 bij Administratie- & Belastingadviesbureau Peter Guyt. Ik ben administratief medewerkster en werk op maandag t/m woensdag van 08:00 tot 12:30 uur.
Mijn taken zijn onder andere het invoeren van uw administratie en het verzorgen van de aangifte omzetbelasting. Ik vind het belangrijk dat een klant er op kan vertrouwen dat zijn administratie met zorg wordt verwerkt. Voor eventuele vragen of opmerkingen kunt u mij bellen, mailen of u loopt gewoon even binnen.
Ik ben Anneke den Heijer en sinds januari 2019 werkzaam bij Administratie- & Belastingadviesbureau Peter Guyt als administratief medewerkster/loonadministrateur.
Tot mijn werkzaamheden behoren o.a. het invoeren van uw administratie, aangifte omzetbelasting en het verzorgen van de loonadministratie samen met mijn collega.
Ik werk op maandag en donderdag van 08:00 tot 16:00 uur.
Ik ben Jeroen Durieux en sinds september 2021 werkzaam bij Administratie- & Belastingbureau Peter Guyt als administratief medewerker.
Tot mijn werkzaamheden behoren o.a. het invoeren van uw administratie, aangifte omzetbelasting, het voorbereiden van uw jaarrekening en het assisteren van mijn collega’s.
Ik werk op maandag t/m donderdag van 08:00 tot 17:00 uur en op vrijdag van 08:00 tot 15:00 uur.
Ons kantoor biedt een volledig pakket aan administratieve en fiscale diensten om uw onderneming zo goed mogelijk te laten functioneren:
Uw administratie wordt door onze medewerkers snel en vakkundig ingeboekt. U beschikt daardoor te allen tijde over up-to-date informatie. Tevens wordt bij het inboeken al direct rekening gehouden met fiscale en andere wettelijke regels.
Klanten die liever zelf (een deel van) de boekhouding invoeren, bieden wij de mogelijkheid van Online boekhouden.
Eenmaal per jaar wordt rapport uitgebracht inzake uw jaarrekening, bevattende bespreking van de resultaten, financiële en fiscale positie en uitgebreid kapitaaloverzicht, alsmede Balans, Winst- en Verliesrekening met bijbehorende toelichtingen, waaronder een gedetailleerde activastaat.
Eenmaal per kwartaal wordt verslag uitgebracht over de tussentijdse resultaten van uw onderneming. De gegevens worden in uw online dossier geplaatst.
1. Administratie
Administratieplichtigen zijn gehouden van hun vermogentoestand en van alles betreffende hun bedrijf, zelfstandig beroep of werkzaamheid naar de eisen van dat bedrijf, dat zelfstandig beroep of die werkzaamheid op zodanige wijze een administratie te voeren en de daartoe behorende boeken, bescheiden en andere gegevensdragers op zodanige wijze te bewaren, dat ten allen tijden hun rechten en verplichtingen alsmede de voor de heffing van belasting overigens van belang zijnde gegevens hieruit duidelijk blijken.
6. Inrichting van de administratie
De administratie dient zodanig te zijn ingericht en te worden gevoerd en de gegevensdragers dienen zodanig te worden bewaard, dat controle daarvan door de inspecteur binnen een redelijke termijn mogelijk is.
Netto-brutoberekeningen, kostprijsberekeningen, maar natuurlijk ook uw periodieke loonberekeningen worden met behulp van professionele programmatuur, maar ook dankzij relevante kennis en ervaring probleemloos verzorgd. Bij indiensttreding van nieuw personeel zorgen wij - indien gewenst - voor een adequate arbeidsovereenkomst.
Wij adviseren u als u daarom verzoekt, of wanneer wij dat nuttig of noodzakelijk vinden. Uw belang staat altijd voorop. Samen met u proberen wij een zo optimaal mogelijk rendement uit uw bedrijf te halen.
Wij adviseren op het gebied van:
Uw aangiften Omzetbelasting en/of Loonbelasting worden periodiek tijdig en correct verzorgd en digitaal verzonden.
Tegelijk met de rapportage van uw jaarcijfers wordt de aangifte Inkomstenbelasting en/of Vennootschapsbelasting samengesteld door onze Fiscaal Adviseur met toepassing van alle relevante fiscale faciliteiten. Voorlopige aanslagen worden gecontroleerd en zonodig gecorrigeerd.